God morgon, förbannade handikappliv!

Nu tror du käre läsare att jag bara har ännu en dålig morgon, dålig dag – kanske är det så men inte bara så. Om mina assisters diagnos angående mina ben och fötter – att de svullnar upp oroväckande mycket sedan jag bytte elrullstol – då kan jag säga att Centrum För Hjälpmedel är ute i blåsväder. Då har jag ju nämligen bevis för att nya hjälpmedel inte bara är sämre anpassade till omgivningen, utan också försämrar mitt liv som handikappad, det stora problemet för mig är att utprovarna lyckats i sin strävan att vänja mig så mycket vid min nya rullstol – om det nu är den som är problemet, att jag har svårt både fysiskt och psykiskt att gå tillbaka till den gamla elrullen om jag i och med det riskerar att hela dygnet falla tillbaka i mitt gamla ”ostbågeliv”!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0