Att sova med rullstolen i sängen...

...går det? I måndags kväll när jag skulle gå och lägga mig, inträffade åter en sån där lite tokig incident som får mig att undra: - Kan man sova med rullstolen i sängen? Följande hände. Som rörelsehindrad och serviceberoende har ju jag och mina personliga assistenter en mängd tekniska hjälpmedel för att underlätta vardagen, däribland takliftar i sov och badrum för att underlätta förflyttningar. I måndagskväll spände min assistent i vanlig ordning fast lyftbanden för att förflytta mig från Permobilen till sängen. Allt verkade klaffat och klart så han började hissa uppåt. Lyftbanden spändes, men samtidigt kände jag hur rullstolssitsen – som är av ett ganska mjukt och formbart material - bara kom tätare och tätare om kring mig. Vad var detta? Jag hojtade till och vi stoppade liften. Det visade sig att vi hade kopplat ihop Permobilen med liften...


Kommentarer
Postat av: Petra

Jösses =) så det kan gå! Det får vi försöka undvika i morgon. Luna har inte haft några symptom idag så det är förhoppningsvis över.

2011-03-02 @ 20:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0