En "Hallbergare"

 

 

Det är Pelle Permo som åter äskar på er uppmärksamhet. Var ute på stan med min assistent Ling Pin Wang för att uträtta en del ärenden, bl.a. på apoteket. Och det var en del saker jag och Ling frapperades av. På vägen till Gallerian där bl.a. apotek och urmakare ligger, kom vi ifrån varandra – inte så vi tappade ögonkontakten – men ändå. Orsak: rollatorraceande pensionärer och pigga stavgångare! Inget ont om någon av dessa grupper i och för sig, men förutom högerregeln – även på trottoarer – borde det införas lite striktare regler även för trottoartrafik, höll flera gånger på att få seniora medlemmar av befolkningen i knäet. Är medveten om att dagens elrullstolar är mycket tystgående, men efterlyser ändå en större medvetenhet hos medtrafikanter. Samtidigt måsta naturligtvis vi – som förare av dessa eldrivna fordon – dra vårt strå till stacken och sköta oss; vilket jag personligen lägger mig vinn om. Efter vår lilla slalomtur till medicinaffären, blev det lång väntan väl där. Och jag skulle bara ha ut min apodos, ändå tog kön cirka en timme. Man såg ju hur apotekspersonalen jobbade på, men både de och dagens kunder hade lite otur. Jag kunde nämligen inte undgå att höra hur personalen själva talade om kaos. Där jag och Ling var fanns det fyra kassor varav endast två var öppna. Det skulle underlätta för både personal och kunder om apoteket fick bemanna betjäningsställena med hänsyn till kundflödet. Min kära lilla Ling höll väl på och ta sig genom golvet där hon stod och trampade i kön. Vet inte vad folk gjorde den här da’n, för på ”Näröppet” var det görtrångt. Resultatet blev att vi aldrig hann över till ”Krusbäret” idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0