Jag har ingen utbildning i att vänta!

 

 

Annica:

-       Varför är min favoritkarl så upprörd?

Pelle:

-       För att – som min morfar ofta sa – det finns så många människor som är ”korta om huvudet!”

-       Jag förstår uttrycket, men vad tänkte den gode farbror Verner på då och framför allt. Vad tänker du på nu?

-       Var nere på ”Varsam” i Gallerian för att titta på lite toalettgrejer för karlar…

-       Nu igen…

-       Ja, nu igen…

-       Men var du inte där för bara några veckor sedan?

-       Jo visst var jag det…

-       Och?

-        Nej de hade inte i lager just då, men skulle få hem…

-       Konstigt, tycker mig alldeles ha hört det förut…

-       Ja inte sant… men kommer sakerna hem…

-       Inte vad det verkar, då skulle du väl inte behöva kolla så ofta?

-       Nej man tycker inte det. Systerdotter Kims kille – Lasse – stödjer sig helhjärtat på tesen ”Om att ’Varsam’ med sitt utbud främst mot äldre och handikappad lever i en ’bubbla’ med lite för dålig konkurrensutsättning…"

-       Kan nog vara så…

-       Det ”köper” jag också, men då infinner sig nästa intressanta fråga?

-       Nämligen?

-       Vilka är det man skyddar/gynnar med denna typ av affärskonstruktion?

Jamen, älskling det vet du väl…? På en monopolliknande marknad är det alltid producenten som ligger steget före…  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0