Skilj på individ och individ

Annica:

Varför är min ”älsklingsgubbe” så upprörd?

Pelle:

Jamen, du såg väl hur färdtjänstkillen uppträdde? Som om jag inte kunde ta vara på mig själv! Nej tacka vet jag den tiden före personliga assistenter – då chaufförerna var tvungna att utgå från att kunden kunde fixa det mesta tankearbetet själv. Annica du vet att detta inte är något angrepp på enskilda assistenter, tankebanorna hos vissa personer med serviceyrken har bara blivit så konstiga. Ja, jag kanske oftast har en personlig assistent med mig när jag är ute och åker. Men detta betyder inte att jag inte kan åka själv, då och då! Snälla chaufförer när ni ställer frågor till mig som kund; lyssna då också på svaret. Utgå också från att jag vet vad jag talar om tills motsatsen är bevisad. Helst skulle jag abonnera på Seppo Raukio och hans buss så man slapp den här typen av kränkande diskussioner.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0