Sportbreak!

 

Annica:

Jaha, det var ju tråkigt det här med Tre Kronors förlust, mrn nu tänker inte jag vara sportänka längre.

Pelle och Holger i kör:

Va!!

Nej. Och Holger jag ber om ursäkt om jag verkar lite brysk, men nu får du gå in till dig.

Pelle:

Va?

Ja, Pelle och jag ska åka ut på landet och hälsa på Greta och Karl.

Pelle:

Men det var väl inte förrän i morgon – om Sverige blev utslaget?

Ändrade planer kära du…

Pelle ser mycket överrumplad ut. Holger fattar mycket väl att han inte har någonting där att göra. Reser sig så snabbt han kan med hjälp av rollatorn, mumlar ett ”Hej!” och lommar in till sig. Pelle börjar när han hört Holger stänga dörren in till sig:

Visst följer jag gärna med ut på landet (även om hans inre säger någonting annat), men ut till Karl och Greta vid den här tiden?

Dom väntar oss.

Färdtjänst…?

Seppo står med Mercedes och Bentzer på gatan och väntar. Dom tar gärna en nattlig tur utanför ”schemat”.
Pelle börjar förstå – vilket han borde insett betydligt tidigare – att kära Annica och hans syster Greta verkar ha tänkt på det mesta. Trots den sena timman, låter han sig snällt hjälpas i ordning och åka med ner till bussen.  När servicehusets entrélampa tänds i och med att entrédörren öppnas glimmar det till i fordonets gula lack, Seppo hoppar ur och kommer dem till mötes…

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0