Dessa "underbara" hjälpmedel...

Har varit och träffat min personliga tränare i dag igen, Det var ungefär fjorton dagar sedan sist. Vi håller på att träna in mig på en typ av trampmaskin, som enligt min tränare skulle kunna stärka mina muskelgrupper i höfter och ben. Tanken med trängen är nog god under förutsättning att jag klarar av träningen. Mitt handikapp gör dock att det bara är vänster kroppshalva som får en någorlunda god genomkörare. Under och efter träningspasset diskuterade jag, min ”personliga tränare” och min personlige assistent, vad som skulle kunna förbättra mina träningsmöjligheter. Vi kom fram till att en anpassning av träningsredskapet nog är nödvändig. Redskapet, som ska hjälpa personer med funktionsnedsättning att få upp funktionen måste anpassas för att de inte är anpassat till personer med den typ av funktionshinder undertecknad har…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0