Ett problem för handikappade män...

Hade problem med mitt uridom i natt. Som jag ser det är ofta hjälpmedel väldigt stereotypt konstruerade. I det här fallet är det själva kondomdelen som ska träs över penis som irriterar mig. De modeller som finns i dag som man klämmer åt för att sitta på plats, har säkert sin funktion för brukare som inte kan styra penisen själv när det är dags att tömma blåsan. Mitt problem handlar ju om att svanhalsar/kissflaskor inte räcker en hel natt. De vanligaste kissflaskorna ska rymma en liter vätska, använder man dessa hjälpmedel liggande i sängen stämmer inte detta. Någon stans mellan 600-800 ml, börjar de vanigaste flaskorna – i ligga position – rinna över. För försöka komma till rätta med detta problem, testar jag sedan någon månad uriodom. Uridom är en ganska bra lösning, men jag efterlyser flera varianter på kondomdelen. Jag t.ex. skulle kunna använda ett ”munstycke” som inte kläms åt, utan där jag som använder själv kan välja att styra…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0