Tycker det är skit...

Jag tycker det är skit att behöva hålla god min inför alla dessa träningsfantaster... När jag i början på 1980-talet, gick det som senare döptes om till Kulturvetarlinjen, bad föreläsaren oss studenter att definiera begreppet kultur. Resultatet blev ju att allt vad människan håller på med kan kallas kutlur i någon mening. Och det är väl bra det, men om vi nu alla håller på med kultur så ska man väl också respektera varandras val av kultur. Om jag nu respekterar dem som tycker att träning, sport och idrott är en av de mest stimulerande kulturyttringar de kan tänka sig. Vill jag bli respekterad för att jag tycker min egenträng är skit och inte värt priset i ansträngning osv. Min kropp och mitt sinne har mycket större utbyte av litteratur, film och musik. Detta håller mig i trim. Sedan är jag gärna en soffsportare, framför tv:n. Nu kanske någon invänder att man får ett längre liv om man håller i gång kroppen. Ja, men frågan är väl vad som får en att hålla ingång...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0