Alla dessa hjälpmedel...

…som man har ett så kluvet förhållande till. En del är livsnödvändiga, andra både bra och nödvändiga, sedan finns det dem som jag och min vårdgivare har delade meningar om. I går var jag på ett mycket gott humör inför stundande familjefest m.m. På gott humör, tills posten kom. Det finns ett ”historiskt gods” i det allmänna medvetandet de s.k. ”bruna kuverten” som syftar på att räkningar och andra ”penningförstörande” meddelanden från kronofogden och liknande, för i tiden (1900-talet) kom i bruna kuvert. Min skräck är ”de vita kuverten” med ”kramkorven”, de kommer från landstinget och betyder oftast att jag ska på någon form av utprovning eller provtagning. Många av dessa besök är naturligtvis nödvändiga, men det finns också besök där åsikterna om besöket och hjälpmedlets nödvändighet går isär. Brevet i gårdagens post var av den senare sorten. Ska prova ut en s.k. ”motomed cykel”, träningsredskap för rörelsehindrade och/eller mycket muskelsvaga personer. Detta hade jag lyckligen förträngt, antagligen för att jag inte ser detta som någon höjdare här i livet.  Får väl se vart det leder…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0