En Pelle Permo: Så det kan bli...


Höll på med ”morgontoaletten”. Trots att jag bor i en handikappanpassad lägenhet är badrummet sådant att jag inte kommer intill handfatet med min rullstol. Beror väl i grunden på att mina rullstolar växt med åren. För att lösa problemet använder jag idag en rondskål som spottkopp, detta fungerar i allmänhet bra, men idag var jag och min assistent något osynkade. Hade tagit in en mun vatten och gurglat runt, men när jag skulle spotta ut fanns inte rondskålen där. Försökte ge ifrån mig läten för att uppmärksamma assisten på att jag behövde assistans. Men Johnny ”The Rocker” Johansson från ”Gothia På Språng” var fullt upptagen med att undersöka den lårkaka han ådragit sig på lördagens kräftskiva. Så han uppmärksammade inte mitt behov. Själv orkade jag inte hålla inne längre utan sprutade ut som en fontän. Med vattnet droppande ner på mina byxor…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0