Min litterära sommar…

En sommar kan ha många ansikten. Bl.a. med anledning av vädret har det blivit mycket läsa för mig i sommar. Faktorer som hänger ihop med min cp-skada gör att jag läser vanlig skriven text i bok, tidningar etc. betydligt långsammare en ”normalläsaren”.  Sedan ungdom läser jag därför i stor utsträckning med öronen, läser gör jag dock lika fullt och mycket. Sedan i våras har det blivit allt från deckare, historia till självbiografier. För några dagar sedan avslutade jag ”Karl XII – En biografi”, av historikern Bengt Liljegren. Och just nu har jag avslutat ”Grabben i kuvösen bredvid, om att vinna mot ett handikapp”, en självbiografi av författaren, föreläsaren och ståuppkomikern Jonas Helgesson. En intressant, tankeväckande och nyttig bok. Kanske nyttigast för dem som inte själva är handikappade eller har personer med funktionshinder i sin omedelbara närhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0