Intressant version...hmmm

Ursäkta alla Del Shannonfans. Denne artist aom hade sin storhetstid på 1960-talet tycker jag i grund och botten om med sin ljusa röst och mycket medvetna falsetsång i låtar som "Runaway" "Hats Off To Larry" m.fl. Ramlade av en slump över hans version av Lennon/McCartys "From Me To You", som jag inte ens visste att mr Shannon hade gjort en version av. Har bara hört den en gång, men har lagt in den i mitt musikbibliotek. Mitt dillemma är att jag inte vet om jag ska gapskratta eller gråta? - musik kan verkligen låäta olika beroende på framförande. Tillägas bör att The Traveling Willbureys 1990 (eller däromkring) gjorde sin version av "Runaway", vilken jag diggar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0