Eva Estwood & the Refreshments – Jag blir så avundsjuk…

Vera von Hurtig och Pelle Permo på ”Krusbäret”.

 

Pelle sitter och bläddrar i sin mobiltelefon. Vera känner att han inte sänder ut särskilt bra vibbar. Som den omtänksamma dam Vera är frågar hon:

-       Hur är det fatt?

-       Mfgruff…

Får hon mumlat till svar:

-       Vad är det Pelle?

Han rycker upp sig och svarar:

-       Nej ingenting…

-       Försök inte! Så väl känner vi varan så jag ser att något trycker dig?

-       Al Right, se här.

Han vänder mobilens display så Vera kan se:

 

-       Vem är det där?

-       Min kompis PJ, när vi var en så där 10-12 år.

-       Jaha?

-       Maskis så klart han var rockstjärna…

-       Och vad var du…?

-       Minns inte så noga?

-       Du verkar inte så glad över hälsningen i alla fall?

-       Eva Estwood och the Refreshments ska spela i Örebro i kväll! En  föreställning som heter ”Rock´n Roll X-mas show 2011”.

-       Och du skulle velat va där?

-       Det är klart! Varför kan ingenting häftigt hända här i Gothia…

-       Nu överdriver du väl lite grand? Att inget häftigt händer här?

-       Kanske, men Jag är så avundsjuk…

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0