Diverse mutter över vardagen...

Eller för att citera Göran Ringbom & "Di sma under jordi": vardagsproblem. När jag för snart en månad sedan startade denna Tänkebok. Klagade jag på vädret. Har försökt att hålla mig från detta ämne, men nu går inte längre, även om vi bara är inne i februari. Jag hävdar på nytt att om det är några som är vardagshjältar, är det de medmänniskor som ger sig ut i ur och skur, för att t.ex. sådana som undertecknad ska få en dräglig vardag. Min assistent tyckte det var mindre kul och ge sig ut i blötan. Vi mindes båda en anmärkning som fälldes av mig när jag hade besök av administrativ personal från assistansbolaget före jul. Aktiv Assistans Tillsammans AB, borde förse personalen – på alla nivåer – med snöskotrar! Vad är 3G, 4G mobiler… De é bla ha, bla ha… Int kommer man fram med en moobiltelifon i de här vädret…? Nä fram för snöskoters och bandvagnar. Bussarna, tågen, bilarna och flyget klarar ju ändå inte vintern…



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0