Trygghetslarm - en föråldrad konstruktion?

Jag ifrågasätter inte trygghetslarmet som sådant. Inte minst efter vad som hände mig själv fredagen vecka 4.  Att bl.a. äldre och handikappade har behov av en extra trygghet, vilket i förlängningen också tjänar som en trygghet för dessa personers vänner och anhöriga. Däremot ställer jag mig frågan om det inte finns några modernare system. Trygghetslarmen av idag – med vissa designförändringar - ser ut som de gjorde i mitten av 1980-talet när jag fick mitt första larm. Med framväxten av mobiltelefoni och liknande borde det gå att bygga systemen mindre, lättare, men fortfarande driftssäkra och lättförståeliga.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mobiltelefon med larmknapp!

http://larmtelefon.se/

2011-02-09 @ 22:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0