Hindersmässan... 30 år sedan.

Jaha, då har det plötsligt blivit ett nytt jubileum. Tänkte knappt på det... När jag gick på högskolan i Örebro 1980/1981. handlade min första terminsuppsats december/januari om Hindersmässan, Jag skriver inte detta för att uppsatsen som sådan var så djupsinnig, men jag tror faktiskt - utan att ha hunnit kolla - inte det fanns så mycket forskning gjord den gången. Jag och min studieassistent (pappa Bo) satt på Örebro Stadsarkiv och gick igenom ett stort källmaterial. Man fick ju naturligtvis begränsa sig. I skrivande stund har jag inte uppsatsen framme, men jag har för mig att uppstatsen var på cirka 15-20 sidor. Den var i dåtidens studieplan värd 3 poäng. En god vän - som inte alls kom från Örebro - blev så glad, att han lätt binda in sitt ex och skicka tillbaka det. Det är detta ex jag själv har. Om jag brukar besöka Hindersmässan? Nej, och tror inte det blir av i år heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0