...inte rullstolarnas Rolls-Royce direkt...

Fromgjuten sits osv. i all ära… Har inte belönats med rullstolarnas Rolls-Royce direkt. Ont i kroppen och någon form av konkav nackspärr. ”Fan ta alla formgjutningar…” Så känns det just nu… Jag är väl medveten om att dessa känslor i kroppen – läs nervsignaler – skiftar från dag till dag, ja ibland timme till timme… Det kan mycket väl vara så att liggkomforten i sängen och sittkomforten i rullstolen hänger ihop. Egentligen är det väl inget fel på ”Anatomic SITT´s” arbete som sådant, mer än att ni skulle behöva finns tillgänga, i rummet intill; alla dygnets timmar för att kunna göra de justeringar som stunden kräver. Vad är det då? Mitt rörelsehinder? Just det… Även om stor del av min hjälpmedelsflotta syftar till att minimera det faktiska rörelsehindret i min vardag, så finns det där vare sig man vill eller inte. När jag får s.k. ”träsmak” eller andra känningar av mitt rörelsehinder, är det inte lika lätt att ändra ställning som för s.k. friska människor. Jag får väl försöka lägga mig ner och vila i stolen… Det är skönt, även om det till och från känns som slöseri med tiden. ”Om jag hade pengar…” för att citera en gammal slagdänga, så skulle min fysiska omgivning se helt annorlunda ut…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0