En dag för utsatta barn, hm...

På grund av samhällsklimatet har det kommit ut ett upprop bla. via facebook att idag 1 juli ska vara en dag - ett dygn faktiskt - när jag, du och alla andra genom tanke och handling bör tänka lite extra på utsatta barn världen över. Vita dagen kallas den för. Personligen ställer jag absolut upp och drar mitt lilla strå till stacken. Grundproblemet är ju att barn i alla tider har utnyttjats mer eller mindre. Man kan ju nära en stilla förhoppning att detta fenomen upphör någon gång i framtiden - även om jag är pesimist på den punkten. Som sagt jag tycker det borde vara självklart att ge barnen en så kärleksfull omgivning som möjligt. Samtidigt som det är något grundläggande fel när vi mäste utlysa den här formen av dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0