Musikens makt...

Nu tänker jag mest personligt. Ibland får jag kommentarer att jag har för lite personliga foton på bloggen. Bl.a. mina fysiska förutsättningar gör att foto är lite svårt rent praktiskt - även om jag har trevliga assistenter som gärna hjälper till – så ligger musiken på skiva, CD, kassettband och via andra kanaler närmare. Och jag är väl inte den första att konstatera: Musikminnen kan etsa sig väl så starka. Blondie, ett New York-baserat nya vågenband från 1970-talet och deras ”Heart of Glass” strömmar just nu ut ur mina högtalare… Vilket påminner mig att musikjournalisterna den gången det begav sig hade lite svårt att definiera vilken sorts musik denna grupp spelade. Vad man kom fram till då är väl av akademiskt intresse? Bra är de i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0