Nyfiken på Rullstolshockey…

Undertecknad är en ganska flitig ”Soffidrottare” även om personlig fysisk ansträng i idrottens tecken är något jag aktar mig för. Mycket på grund av att jag hittills inte hittat någon gren som passat samtidigt som den väckt det personliga engagemanget i tillräcklig utsträckning. Bortsett från ridningen i min ungdom – som jag tyckte var superkul, men där mina fysiska förutsättningar inte räckte till i längden. Gångna helg har jag dock sett ett reportage i tv som verkligen retade min nyfikenhet. Inslaget som sändes i SVT, puffade för kronprinsessan Victorias fond. Kronprinsessan Victorias fond stödjer ju idrottsaktivitet som syftar till att ge barn och ungdomar med funktionshinder en meningsfull fritid. Helgens inslag visade elrullstolshockey. Antal spelare i varje lag verkade ligga mellan 3-6. Spelet gick till så att man hade en slags skyffel monterad på fronten på den specialdesignade elrullen. Med den skulle man ta bollen från motståndarlaget, passa till varandra och i bästa fall göra mål. Man hade ju också engagerat Peter ”Foppa” Forsberg, för största möjliga mediala uppmärksamhet… och inte mig emot. Vem som vann matchen? Ja, de både nybörjarna placerades i vart sitt lag och Foppa fick nog bita i det sura äpplet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0