Pelle Spurts sporkrönika 20110716: SVENSKT BRONS!

Min första reaktion inför bronsmatchen. Stöder Thomas Dennerby när Hedvig Lindahl får fortsatt förtroende i målet. Ja, kanske en mindre bra dag mot Japan, men annars har hon ju varit bra. Hon är inte skadad, då tycker jag det skulle vara taskigt både mot Lindahl och hennes ersättare att byta målvakt. Avdelningen ”Klassiska sportklyschor” Ju längre oavgjort kan gynna fransyskorna. Eftersom det första gången de är så här långt i turneringen så är Frankrike ”hungrigast”. Mot detta kan Sveriges rutin och revanschlusta sättas. Personligen vill jag inte en förlängning. Våra svenska flickor hörde min bön. I matchminut 29 gör de 1-0. Jaaa! Alla är ju bra men Lotta Schelin har gjort en lysande första halvlek! Fortsätt såå… 1-1 efter 56 minuter! Järnpiller också! Jag om jag under mästerskapet så här långt haft någon uttalad kritik är det att svenskorna gör för få mål när chanserna ges. Öqvists utvisad, detta blir onödigt nervöst…Marie Hammarström (KIF Örebro) 2-1 till Sverige i 82:a minuten. Håll det nu tjejer! Jaaa!  SVENSKT BRONS 2-1 Sverige!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0