Förvåning, förvirring, förstämning

Vet inte om dessa rader hjälper någon. Jag har ju inte anledning att vara orolig för egen del, det är inte därför jag skriver ner dessa tunga tankar. Men den serie av grova våldsbrott, med både lidande och död som drabbat oskyldiga i vårt län de senaste åren ger mig en tung klump i hjärtat. Som lite vid sidan stående betraktare är det ogreppbart att vår stad, vårt län kanske fått en brottets stämpel på sig. Kalla mig gärna naiv, men jag trodde aldrig att varken Örebro, Nora eller någon annan ort i vårt närområde för den delen. skulle få så mycket publicitet på grund av medveten, eller omedveten ondska. Uttrycket "ondska" kanske låter högtravande, men jag hittar inget bättre uttryck. Naturligtvis ska radio, tv, och tingar m.fl. göra sitt jobb och bevaka dessa tragiska händelser - tragiska för alla inblandade. Men utan att vara speciellt insatt i varje enskilt fall, kan jag inte låta bli att känna en djup sorg och förundran inför vad som sker. Utan att vilja låta för mer önskar jag att människorna tar bättre hand om varandra. Och även om jag vet att det är en önskan som inte kommer gå i uppfyllelse så hoppas jag att alla vare sig det är i vår stad eller någaon annan stans undviker våld så långt detta bara är möjligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0