Pelle Spurts sportkrönika 20110304:

Visst var det tråkigt att inte Sveriges Herrlandslag på längdskidor inte höll i mål, men det blev i alla fall silver. Bravo killar!

Däremot stör jag mig på att kommentatorerna stör sig Petter Northugs uppträdande. Framför allt eftersom det svenska skidlandslaget absolut inte ville kommentera detta i de intervjuer jag hittills hört. Kom igen herrar sportkommentatorer. Man kan väl i och för sig ha synpunkter på hans uppträdande, men har ni inte insett att de flesta idrottsutövare på elitnivå är yrkesmän under sitt utövande. Det är Show de håller på med och jag tror inte ni skulle varit lika kritiska om Petter Northug hade haft samma still om han varit svensk. Er reaktion på norrmannens uppträdande får mig att tänka på ett sportreferat i radion från 1950- eller 1960-talet, där radiomannen Lennart Hylland hela tiden upprörs utav att vår störste boxare genom tiderna Ingemar Johansson försvarar sig genom att stor del av matchen backa undan för att undvika att få slag på sig. Detta tycker Hylland är osportsligt. Johansson har vid ett antal tillfällen efter åt försvarat sig och förklarat, att det handlade om en uträknad och upplagd taktik från hans sida och det är väl klart att det var så…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0