Pelle Spurts sportkrönika 20110319:

Jag är definitivt ingen hängiven bandyälskare i grunden och därmed också långt ifrån någon bandyexpert. Slog på tv:n och såg på SM-finalen i bandy för damer mellan AIK och Kareby, som Kareby - tydligen mot alla odds - just vann med 2-3. Det var förstås en otrolig glädje i det vinnande laget. Då och då hör jag folk i olika debatter tycka både att tjejer kvinnor över huvudtaget inte ska hålla på med idrott. Men också mer specifikt, att den och den sporten bör inte tjejer/ kvinnor hålla med. Den typen av attityder tar jag definitivt avstånd ifrån. Alla människor har olika tycka och smak. Sportintresserade tycker ofta den ena sporten är intressantare/roligare än den andra och i vårt demokratiska land har vi som tur är rätt att tycka det. Men vill man diskutera vilken idrott - eller annan fritidsaktivitet -  personer väljer oavsett kön, tycker jag den debatten mer handlar om mänskliga fri och rättigheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0