På en bänk i vårväder...

Har varit ute i solen på shoppingrunda med min assistent. När dagens ärenden var undanstökade satte vi oss på en bänk i solen. DVS. min assistent slog sig ner på bänken och jag satt bredvid i min Permo. Rätt som det var när vi satt där, småpratande och njöt. Kom en äldre dam fram till oss och slog sig ner på samma plats. Först trodde vi bara att hon slog sig ner för att vila en stund, men omedelbart så tilltalade damen min assistent. Det visade sig att nykomlingen hade synpunkter på hur min följeslagare satt på bänken. Jag tycker inte det är något som helst uppseendeväckande om en kvinna sitter bekvämt uppkrupen på en bänk i solen, men det tyckte uppenbarligen vår äldre medsittare. Upprepade gången försöke hon övertala mitt sällskap att ta ner foten - det vill säga hälen - från bänken. Enligt den nyanlända damen var det en sanitär olägenhet att sitta med fötterna på bänken. Här ska sägas att parkmöbeln i fråga såg ganska skamfilad ut och inte verkade särskilt ny. Vi försökte ignorera vår medsittare med tystnad, men eftersom hon framhärdade uppstod ett ganska kort men livligt meningsutbyte, eftersom jag aldrig kan lära mig att hålla tyst i sådana här situationer. Slutet blev att jag och mitt sällskap - som varit där först - bröt upp och i vanlig ordning var jag ganska upprörd eftersom jag tyckte att både jag och min assistent blivit behandlade på ett oförskämt och nedlåtande sätt... Men egentligen är det väl synd om medmänniskor av den typ som vi i dag mötte, som inte har bättre saker för sig än att lägga sig i vad andra gör...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0