Besökstid...

Vera  Pelle
Pelle, varför är du så bister?

Jag har just varit hos läkaren.

Jaha ock?

Man har konstaterat ett brock på magmunnen – det är något som lär likna magsår.

Usch, det låter inte skönt.

Nej, det suger och drar som bara den.

Vad ska de göra åt det då.

Ja, läkarna säger sig redan ha gjort vad som går…

Men det låter väl bra. Vad blev det?

Små vita piller, jag hoppas det hjälper!

Det gör jag också, krya på dig.

Ska försöka, men jag är inte så säker på det.

Varför då, då?

På vägen från sjukhuset ringde min kompis Kalle som är i ungefär samma situation som jag…

Ja?

Och han har dragits med fanskapet i femton-tjugo år vid det här laget.

Oj, ja det lät ju inte så uppmuntrande förstås…

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0