Fredagsmys 2011 = Eva Estwood med sin gitarr...

Fredagskvällen tillbringade jag på Stadsträdgården/Café i Örebro, tillsammans med goda vänner och andra glada gäster. Det blev en avskalat svänig kväll med Eva Estwood och gitarr. En salig blaning musik i dess mest positiva bemärkelse. Från Elvis Presly, "Siwan" (Siw Malmkist), Eva Estwood själv, Fleetwood Mac, Tom Petty och många många fler. Till sist stämnde hela lokalen upp i "I natt jag drömde". Musiken interfolierades av trevliga kommentarer och publikkontakt. Och Eva jag tycker du var alltför blygsam om din yrkesprestation. Var det på ett par månader i hemmiljö som du skrivit sextio nya låtar? Min huvudräkning fick i alla fall ihop det till i genomsnitt en låt om dagen.
Som rullstolsburen och assistansberoende gäst vill jag slutligen rikta uppskattning och ett varmt tack till arrangörerna för den service och hjälp som jag och mitt sällskap fick för att kunna få en bra upplevelse denna kväll. För mig blev det fredagsmys i kubick.

 


Kommentarer
Postat av: Eva Eastwood

Kära vän. E så glad du kom, ditt vackra o glada leende framför mig hela kvällen. Tack för fina komplimanger men min idol e Thore Skogman. Han har gjort 6000 låtar om jag inte har fel. Då får jag ligga i, har väl många år på mig men ändå. En låt om dagen är precis rätt räknat o inte alls så svårt som det kanske låter om Gud förärat en med gåvan att skriva. Tusen kramar o tack för en underbar kväll.

2011-11-12 @ 18:33:57
Postat av: Per-Johan Ingberg

Tack Eva igen för en trevlig kväll. Ska hålla ögonen öppna efter dina spelningar.

2011-11-13 @ 08:21:01
URL: http://www,sirgeorgewinston.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0