Lite irriterande...

Som sagt de delar av ”Anhörigdagen” som jag tog del av igår var mycket minnesvärda. Två saker som jag ändå vill påtala och som inte handlar om arrangörsskapet, utan åhörarna. Personligen upplevde jag att det var ganska mycket liv och rörelse under själva föreläsningen. ”Spring” i föreläsningslokalen under pågående program, vilket både arrangörer och föreläsare hade bett att vi som åhörare skulle försöka undvika. Som mina läsare vet är jag rullstolsberoende, det var vi många som var under gårdagens begivenhet. Att den allmänna hänsynen till oss som tar oss fram med hjälp av rullstol tyvärr är rätt dålig i samhället i stort är väl ingen nyhet, men att man nästan blir nersprungen av gående personer i ett sammanhang där olika typer av funktionshinder står i centrum, tycker jag är svagt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0