Tandläkare och nostalgi

Hör ni här kommer Pelle!

Gösta:

-       Vi undrade lite var du var…?

Oskar:

-       Ja, som du snubblar in och ute på sjukhus nu förtiden…

-       Pojkar, pojkar; nu ska vi vara snälla!

-       Ja, men man vet ju aldrig med Pelle…!

-       Sa jag inte att jag skulle till tandläkaren…

Oskar söker ögonkontakt med de båda vännerna. En blick som säger: ”Har ni hört det här?” Och fortsätter:

-       Jaså, hur var där då?

Pelle i en talande grimas:

-       Jo tack ska dit och laga.

-       Förvånar mig inte. Men med tanke på din smärta figur förstår jag inte var du gör av allt det söta som du sätter i dig.?

-       Talang kanske… Men nu lämnar vi mina tandhygienproblem, för något mycket roligare.

Vera:

-       Vaddå?

-       Jo när Ling Pin Wang stod och väntade på bussen kom riktig fin gammal P 1800 upprullande ur garaget.

Gösta och Oskar är genast med på noterna, Vera ser till en början lite konfunderad ut:

-       P 1800…?

Gösta, som den gentleman han är:

-       Ja en Volvo Sport, sån där som helgonet hade på tv.

Vera ljusnar:

-       Jaha, ja nu minns jag, det hade Agda och Edgar von Bock också. Och vet ni, de hade en inbyggd skivspelare också…

Oskar ser lite misstänksam ut:

-       På 1960-talet?

-       Ja, fast man kunde bara spela såna där singelskivor i den.

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0