Torsdag eftermiddag på

Gösta och Vera:

 

-       Hur gick det egentligen för dig igår?

-       Jodå, visst gjorde det ont och någon liten stukning samt lite blåmärken fick jag allt. Men doktor Gunnarsson tyckte inte bet såg så farligt ut.

-       Doktor Gunnarsson, honom vet jag inte om jag träffat på?

-       Henne! Å det är en liten snäll och trevlig flicka i 25-30 års åldern. Nej det är möjligt att du inte träffat på henne hon kom nog dit för ett halvår sedan. Men jag känner att det är skönt för mina skraltiga ben att få sitta. Var är Pelle och Oskar?

Gösta fnissar försynt:

-       Oskar sitter med Pelle nere på akuten.

Vera Spärrar upp ögonen förskräckt:

-       Vad har hänt?

-       Ja, jag tror inte det är så farligt, men Oskar ringde mig för en stund sedan. Det verkar som ni ska undvika den där affären. Pelle var nere på ”Näröppet” med Ling Pin Wang. de höll på och plocka upp varer i kylavdelningen. En expidit var visst lite ouppmärksam, han såg inte att Pelle kom åkande och klev ner från en hylla och hamnade i knät på Pelle…

-       Hur alvarligt?

-       Ja som sagt de vet inte riktigt än, men det verkar inte så farligt.

-       Och var kommer Oskar in i bilden?

-       Han råkade vara i affären samtidigt.

-       Så han och Pelles assistent åkte ner med honom tillsammans?

-       Ja, men sen måste hon visst vidare av någon anledning och ”Gothia På Språng” hade svårt att få tag på Johnny.

-       Så Oskar assisterar Pelle tills någon annan dyker upp?

-       Ja.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0