Pelle Spurts sportkrönika 20110911: TV-pucken trots allt...

Söndag eftermiddag och Västerbotten står som segrar i den klassiska ungdomsturnéringen TV-pucken i ishockey årgång 2011. Efter finalseger mot Dalarna. Segersiffrorna blev 4-0, men även om killarna i Dalarna inte riktigt räckte till blev det en bra match. Mitt ”trots allt” i rubriken syftar på att ishockeysäsongen 2011/2012 inleds mot fonden av den tragiska flygolyckan i Ryssland där ett helt ishockeylag med ens utraderades och alltför många liv släcktes… Bland de omkomna fanns landslagsmålvakten m.m. Stefan Liv. Det har med rätta varit många hyllningar av Liv och hans insatser. Jag tycker dock att SVT schabblade i dag under den tysta minuten för Stefan. Istället för att låta tv-kamerorna högtidligt ligga kvar i hallen – eller möjligen bara glida över publiken – försökte man hinna med delar av ett bildcollage över den botgångnes gärning. Collaget har absolut sin plats i vår sorg, men inte där och då.

 

Jag vet att tusentals människor världen över idag högtidlighåller minnet av ”Nine-eleven” tioårsdagen av terrordåden mot USA 2001, men detta får bättre bevandrade än jag berätta om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0