Tala om "soppatorsk"...

På Krusbäret  i väntan på förmiddsgsfiika: Gösta, Pelle och Oskar filosoferar kring dagens industripolitiska händelse. Gösta   Pelle och Oskar
Oskar: Hör ni, det ser tungt ut för SAAB?
Pelle: Ja, jag är ju ingen industristrateg, men jag hoppas för Trollhättan och dess invånare att det inte bara är herr Muller som har olika bokstavsplaner för att få någon struktur på näringslivet därstädes...
Gösta: Ja, Jag får väl gå hem och pyssla om min lilla pärla...
Oskar: Ja, din Saab 99
Gösta nickar sorgset.
Pelle: Ja den här gången är det väl inte bara vattenpumpen Gärd (syftande på sketch ur "Macken) som har slutat gå?
Oskar: Ja, en annan kör ju miljöklassat. Volbo S 60. Visserligen inte dey heller sveskt numers, men...
Pelle: Gubbar snackar vi miljötänk liggger ni i lä... Jag har kört eldrivet sedan 70-talet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0