Bra bortförklaringar…

Annica berättar:

 

Jag och Pelle hade beställt färdtjänst till Pelles syster Greta och svåger Karl idag, för lite påskmiddag så där… vi hade fått förbeställd tid så där vid 14.30. Klockan 14.45 hade färdtjänsten inte kommit. När vi ringde och kollade blev beskedet att förseningen berodde på halt väglag och att det skulle dröja ytterligare cirka en kvart… Ja, ja; förklaringen om ”halt väglag” vet ja ju inte om jag köper precis. Lite regn kanske… I alla fall kl. 15.05. kom bussen, och då var det den här kuliga ”färdtjänstuppfinningen” samåkning. Att man får åka runt halva stan och lämna av medpassagerare. Och det måste varit någon kvinna med ganska dålig logistikutbildning som körde, för hon ställde min Pelle ytterst trots att vår medresenär uppenbarligen skulle kliva av först. Så när den unge killen skulle ut med sin permobil fick chauffören först köra ut Pelle – som fick stå ute i regnet – medan permobilkillen backade ut och hjälptes till dörren. När hans värdfolk tog emot honom kunde jag inte undgå att höra kommentaren ”Det var väldigt vad ni är sena?” Svaret från chauffören ”Ja, han var inte färdig när jag kom…” Det var ju inte precis den förklaringen vi hade fått när vi ringde taxis växel…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0