Färdtjänst en ”rolig företeelse”

Oskar Pelle

Oskar: Hej Pelle, jag började undra var du tagit vägen?

Floria: Men ser ni inte hur tjusig han är?

De tre männen runt bordet Oskar, Gösta och Holger fattar ingenting…

Pelle: Har varit hos ”Balders Barberare”!

Gösta: Ja, nu ser jag det!

Oskar: Men det kan väl inte ta hela dan?

Holger: Jo i den här stan kan det säkert göra det…

Pelle: Jag har visserligen nyttjat färdtjänst i närmare fyrtio år, ändå lär man sig aldrig hur de tänker på det där kontoret…  I påskas när Annica och jag var bjudna till Greta och Karl, då var transporten av ganska obegripliga skäl försenade gott och väl en halvtimme… Idag när jag skulle till Balders, var bussen tio minuter / en kvart för tidig och stod tydligen och frustade av körgäldje, för han ringde på porttelefonen och undrade om vi inte var färdiga? Johnny förklarade att vi skulle komma ut till avtalad tid, men med uppfattningen att skjutsen stod där nere och väntade skyndade vi oss naturligtvis. Väl nedkomna fanns det inget fordon som var avsett för oss…

Oskar, mycket upprört förvånad: Va!?

Pelle: Nej den stod inte där, men lugn den kom… Dock, Oskar i grunden delar jag fullt din bestörtning! Vi får vänta och vänta med lite krumbukter till svar när man frågar de ansvariga… Visst det kann säkert försvaras som en ”services” när de någon gång är för tidiga, och ringer på, men det är ändå så att denna typ av transportservice med åren blivit svårare att veta hur man ska förhålla sig till…

 

Pelle fortsätter: Nå gubbar, ska vi övergå till dagens huvudämne?

De tre andra ser åter frågande ut:

-       Matchen! Hur går det i semifinal fem, Holger?

-       Förlusten förra gången borde var en väckarklocka, 2-4 till Brynäs.

-       Oskar?

-       3-1 Skellefteå AIK.

-       Gösta?

-       Oavgjort 2-2, Brynäs vinner 3-2 i sudden.

-       Jag tror också på sudden, men i en målsnål match blir det 2-1, Skellefteå AIK. Och fortsatt finalserie…

Oskar: Den som lever får se…

Pelle: Så riktigt så…

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0