Krämpor

Pelle sitter med sin iphone och surfar in på Krusbärets Hemsida ”Kärnhuset”:

-       Oj, här har visst Holger lagt in något! Mmm.. Något om "Min Långfredag".

Han visar upp displayen för Annica och säger:

-       Ja, det där med fönster på magen kan jag verkligen skriva under på, men var det inte någonting sånt man hade i sjukvården förr…

-       Fönster på magen?

-       Nja… kanske inte, för då hade väl det utvecklats till någonting idag. Men under tidigt 1900-tal och tidigare, kunde damer som besökte manliga läkare beskriva var det man sökte för satt, genom att peka på små människofigurer i porslin, eller annat material.

-       Ja, just det. Det har jag också hört på ”Antikrundan” tror jag.

-       Inte för att jag tror att detta var så effektivt, men det var väl ett steg på vägen framåt.

-       Ja, man hade väl ett annat sedlighetsbegrepp på den tiden?

-       I vilket fall skulle de gärna ha fått ta sig en titt på mina uppblåsta tarmar.

-       Men min älskling har du problem med dem nu igen?

-       Kan inte förnekas…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0