Sir George den 15 april 2012

Även om jag hoppades på 4-0 i matcher är jag inte förvånad. Nu hoppas jag på ett avgörande i femte matchen. Brynäs om ni var lite spända i dag hoppas jag denna anspänning – att kunna/behöva avgöra på hemmaplan släpper till tisdagens match. Skellefteå har visserligen fått den matchvinst som väl i deras ögon var nästa steg! Ett nästa steg som innebär hemmamatch, men ni Brynäs ligger fortfarande två matcher före. Trots att det ofta spekuleras i ”hemmaplansfördel”, hoppas och tror jag att det är tvärtom för er! Hur mycket jag än håller på er så; stämmer uppgifterna om tapetserade lokaler? Tapetserade med löpsedlar om Brynäs ”klara SM-seger”? Tycker jag både det var osmart mot hemmalaget och ojust mot Skellefteå, liksom den välkomstskylt Gävle kommun enligt Niklas Wikegård – hade låtit sätta upp. Att man förbereder ett förmodat firande är en sak, men man kan vare lite diskreta i dessa förberedelser. Jag förstår att det delvis kan vara ett försök att psyka motståndarna, men det finns en uppenbar risk att det retar upp motståndarna och ger dem förnyad motivation, samtidigt som det slår tillbaka på alla segervissa gävlebor och Brynäsare – spelare så väl som anhängare. Med detta sagt har ni mitt fulla stöd på tisdag. Go for it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0