Vilket Väder...

Pelle, Petronella och Vera i samspråk på Krusbäret:

 

Jag påstår inte att äldreboende är något lyxliv – speciellt inte i Sverige - men med rådande väderlek har ni det bra som bor så nära.

Ja, det är verkligen skönt såna här dagar! Men nu får det väl ändå räcka?

Ja, jag kan säga att min lilla elscooter inte trivs. Hur är det med din rullstol Pelle?

Jo tack, varken jag eller rullstolen är väl speciellt uppåt dessa dagar… Det blir så begränsat utomhusliv! Hoppas bara det slår om till ”Majmullret” annars vet åtminstone en dam i den här stan som blir besviken…

Förmodar att du syftar på din syster…

Stämmer. Greta har ju i alla fall tak. Det blir lit jobbigt för dig och ditt barnbarn… Vad är det nu hon heter?

Veronica, Veronica von Hurtig.

Ja, jag menar om ni ska köra nercabbat…

Det vore ju inte roligt, men blir det så uchligt väder, får vi nog tänka oss en annan lösning. Det här vädret är jag för gammal för att vara sportig i…

Petronella: Kommer inte ihåg, har jag sett din bil?

Vera: Det tror jag nog, men...

Vera drar fram plånboken ur handväskan i Korgen. Slår upp den och håller fram en inplastad bild:

Här är den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0