Kärt återseende

Vera:

Är det någon som har hört av Pelle och Holger de senaste dagarna?

Floria:

Jag hörde att de skulle få komma hem en dera da’n…

 

Buller utifrån receptionen och Ivar:

 

Välkomna ut! Hum… Välkomna tillbaka, menar jag…!

 

Vera och Floria tittar på varandra. Samma slutsats far igenom deras huvuden, men ingen av dem har tid att vänta! De spurtar ut i receptionen. Där står Pelle Permo och Holger Hansson och småpratar med Ivar. Den enda förändring som kan märkas mot tidigare är att Holger tillåter sig sitta på rollatorn. Skämtsam har ju Pelle alltid varit – tänker Floria – men vad nu? Under sommaren har han utrustat sin rullstol med ”Blåljus”, blåljus som uppenbarligen fungerar… De båda damerna skyndar sig fram och kramar om de återvändande stammisarna…

 Floria börjar leta efter sin mobiltelefon… , men Ivar hinner före:

Hej Gösta, det är Ivar! Gissa varför jag ringer… Ja, de har kommit tillbaka nu; så försök att få loss Oskar ur Rosenrabatterna och kom in till stan…

Precis när Ivar avslutat telefonsamtalet, öppnas entredörren till Krusbäret och Pelles syssling Protest-Mulle kommer in:

Jaså är det här ni är!? Här får man på omvägar höra att ens kära syssling ligger på sjukhus efter att ha ätit svamp… Och när man skyndar dit för att kondolera med en av mina finaste Marinatotårtor – är det som om ni hade rymt…

Pelle:

Stopp ett tag Verner – jag uppskattar din omtanke - men vi blev faktiskt utskrivna!   

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0