Köket eller sovrummet...

I den politiska retoriken går det ofta hem med följande retoriska bild: ”Det är vid köksbordet som svensken i gemen diskuterar de frågor som påverkar våra enskilda hushåll. Men är det riktigt säkert att denna schablonbild stämmer idag:

 

Pelle: Hur tyckte du jag skötte mig idag på mötet?

Annica: Skötte dig? Du höll dig till ämnet, svarade på frågorna. Vad kan en sån här personutredare mer begära?

Jamen, vi kom ju in på en massa annat?

Det är inte vårt problem om tjänstemannen inte håller sig till ämnet, det är hans tid som går åt min gubbe lilla! Slappna av och försök tänka på något annat. Jag förstår att min älskling grubblar. Min tro är dock att: Du, jag och Greta får fason på det till slut…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0