Onsdag vid förmiddagsfikat på Krusbäret...

Platschefen Ivar Intresserad ser med ett nöjt leende ut över uppslutningen vid dagens förmiddagsfika. Han knackar i bordet för att få tystnad och uppmärksamhet:

Oskar, det var ju tråkigt med din olycka sista dagen av julhelgerna. Som talesman för dina vänner här på Krusbäret, önskar jag dig en snabb återhämtning. Vi hoppas att detta ska muntra upp dig.

Floria kommer farm med en stor bukett tulpaner och ger Oskar en kram. Ivar fortsätter:

Detta var ju inte planerat utan kommer snarare som ett lyckosamt sammanträffande. Kommunen och landstinget har under hösten fört diskussioner om hur man ska kunna bereda seniorerna en bra förebyggande friskvård. I den här delen av Gothia har äldreboendet Björkhagen och dagcentret Krusbäret fått uppdraget att erbjuda er mjölighet till ett fysiskt aktivare liv. Det är mig ett kärt nöje att få presentera Torsten Svensson från "Torstens Sim & Spring". Ivar gör en inbjudande gest mot den jämnårige mannen bredvid sig:

Torstens uppgift blir att ge oss en djupare inblick i kostens och motionens betydelse för kroppens välbefinnande samt leda våra små motionsstunder. Jag lämnar nu över ordet till dig Torsten, men först tycker jag vi ger honom en varm välkomstapplåd!

Den påbjudna applåden blir nog något lamare än vad Ivar hoppats på. Torsten Svensson väntar ut den och börjar:

Jag heter alltså Torsten och har bott och arbetat här i tio-femton år. Jag tänker inte hålla något långt anförande nu utan hälsar de som vill välkomna till en träningsintroduktion som jag kommer hålla i den nyinrättade gymnastiksalen i källarplanet kl 13.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0