Tur att det finns mobiltelefoner!

Tjena, Pelle Permo här!

 

Skulle idag köpa ett nytt skrivbord till min datorhörna. Visste vad jag ville ha så jag och assistent gick in på IKEA:s hemsida. För att jag skulle kunna visa henne. Vi hittade bordet och allt var frid och fröjd. Hon tog sin bil och åkte iväg. Vad jag reagerade på redan när vi satt och tittade på möbeln, var att den på ett halvår hade stigit så mycket i pris. Så medan assistenten var på IKEA gick jag in och kontrollerade. Fick en smärre chock vi hade tittat på rätt serie men fel bord. Ryckte upp mobiltelefonen och började sms:a. Hade tur, dels hade min assistent börjat undra, dels hade hon inte genomfört köpet än. Så ingen skada skedd. Får nu se om det hela blir bra… Jag, vet, vi borde mätt innan hon åkte; var lite snabb där. Men den delen får faktiskt jag ta på mig!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0