Hårt liv...

 

Vera von Hurtig och Pelle Permo strålar åter samman på ”Kursbäret”. Vera:

Pelle, du verkar lite trött idag. Sovit dåligt?

Sovit dåligt? Nja, låt oss säga att jag sammantaget just nu inte får den sömn jag kanske behöver.

Hurså?

Dels har jag en del diskussioner med ”Social Välfärd”, gällande mig själv och min framtid. Dels har jag känningar av mitt förbaskade magbrock. Men huvudanledningen till att jag kanske ser ”lite bakis ut”, vilket jag alltså inte är; beror nog på mitt allmänna samhällsintresse.

Samhällsintresse?

Men Vera, sossarnas prekära politiska situation kan väl inte undgått dig…?

Jaså, det. Maken och jag hade ju andra politiska preferenser…

Ja, det kan jag förstå. Jag frågar heller inte vad du röstar på (valhemligheten och allt det där), men man kan ju knappt slå på en nyhetssändning eller debattprogram idag, utan att få ta del av socialdemokraternas kris…

Nej det förstås.

Oavsett åsikt i sakfrågorna, tar det på krafterna att hänga med när de politiska journalisterna och kolumnisterna har julafton…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0