"Krusbäret" - på det nya året.

Klockan är 09.15. en måndag i mitten av januari när Gösta går in genom entrén till Krusbäret. Ivar är redan på plats bakom sin disk i receptionen. Vid receptionen står Vera parkerad i sin scooter. Samtalet stannar av och båda ser på Gösta när han kommer in genom dörren. Ivar tar genast på sig sin mest förbindliga min, bugar sig och säger:
Välkommen och god fortsättning.
Gösta nickar, går fram till Vera och kysser på hand:
God fortsättning min sköna!
Å vilken gentleman! Tack det samma.
Gösta fortsätter:
Är det bara ni här?
Ivar ger ett jakande svar:
Pelle då?
Vera skjuter in:
Kommer senare han skulle göra några ärenden med Muhamed på stan. Än Oskar?
Ringde mig i morse, han var på akuten...
Både Vera och Ivar:
Va!
Nja hur illa det var vet jag inte, hade visst stukat foten igår när barn och barnbarnen hade julgransplundring med morfar. Hinner han så kommer han väl under dan. Vet någon något om Holger?
Vera:
Jag pratade med Pelle i går och Holger skulle visst åka ner till hjälpmedelcentralen idag, behövde justera rolatorn.
Vera vänder sig mot Ivar:
Det verkar ingen större idé och vänta med förmiddagskaffet, de andra får väl "drika ikapp..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0