Finalomgång i "Mästarnas mästare 2012"



I gårdagens inlägg om ”Mästarnas Mästare” drog jag lite förhastade slutsatser när jag nästan var hundra på att Pernilla Wiberg skulle sopa hem slutsegern. En miss i bergsklättringen kan ha kostat henne slutsegern. Nu kom hon sist i den första grenen, vilket hon tyvärr aldrig lyckades ta igen.  När serien drog igång höll jag på Jörgen Jönsson, så jag borde vara nöjd, men Pillan gjorde såna resultat att jag gärna sett henne som totalvinare i år. Jörgen Jönsson är verkligen en värdig segrare, men surt att damen i sällskapet ”bara” kom tre. Blir det möjligt och aktuellt inom en snar framtid, vore det intressant att se Pernilla Wiberg och Ingemar Stenmark i samma tävling. Gärna kryddat med Anja Pärsson och Stig Strand.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0