Grillmys...

Floria och Ivar pysslar med huset, när Greta och Karl kommer körande i juvelen. Både Ivar och Floria vinkar. Karl besvarar deras hälsning medan Greta parkerar. Floria går över till grannen:

-       Hej och välkomna ut! Fast det ska väl inte vi säga som är nyinflyttade…

Ivar har slutit upp snett bakom sin fästmö, som fortsätter:

-       I stan heter visst allt ”Fredagsmys”, nuförtiden! Men vi undrade om ni ville komma över på lite ”Grillmys” när ni känner er installerade?

-       Gärna!

Svarar Greta, utan att bry sig om och läsa av Karls reaktion.

En stund senare samlas man runt Ivars läckerheter som puttrar och fräser på grillen. Floria säger:

 

-       Ja, jag har tur! Ivar är inte bara en duktig grillmästare, han är alla tiderna kock i köket också!

Ivar ler blygsamt:

-       Men att sätta det här köket i rimligt skick, tar nog en stund…

Greta konstaterar:

-       Gottfrid var glad i mat, men särskilt huslig var han väl inte. Men vad säger du Karl, om Floria och Ivar behöver renovera eller bygga om nog kan du ge dem ett handtag?

Karl lyser upp:

-       Om ni vill så…

-       Och det frågar du?

Säger Floria:

-       Det är väl alltid trevligt med lite hjälp…

-       Husbygge och sånt är väl inte min starkaste sida… Men kom igen om ni behöver hjälp med bilen..

Säger Greta. Floria fortsätter:

-       Apropå ingenting. Vad skulle Pelle ha för sig under ledigheten? Krusbäret öppnar ju inte förrän på måndag…

-       Jag ringde faktiskt innan vi for från stan, Annica är visst upptagen med någon IT-mässa, så jag bjöd ut Pelle och Johnny; men jag vet inte…

Säger Greta. Varpå Karl rodnar och tar upp mobiltelefonen ur fikan:

-       Vännen, jag glömde det; men jag fick ett sms från Pelle på väg ut.

-       Och vad innehöll det?

-       Pelle lämnade återbud och hälsade till dig!

-       Tack!

-       Skulle visst gå på fotboll med några vänner! Vänner från Krusbäret antar jag…

-       Han ska väl ut och röja med Gösta och Holger förmodar jag.

Konstaterar Floria.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0