Krismöte i festkommittén...





-       Hej Greta, det är Floria!

-       Hej, hur är det?

-       Jo jag tror det är lite kris!

-       Jaså, vem är det nu som är sjuk?

-       Sjuk?

-       Ja på äldreboendet…

-       Jaså, nej där tror jag det är lugn och ro… Nej jag talar om midsommararrangremangen…

-       Jaså! Vad är det med dem då?

-       Jaså kunde inte spelmanslaget snurran?

-       Du det verkar som flera av deras medlemmar under det här året gått vidare till de sällare markerna… Jag pratade med någon som hette Ellen.

-       Jaha och…

-       Ja, pratade kanske är lite för milt uttryckt. Vi förde samtalet på ganska hög volym, stackars Ellen kunde inte hitta sin hörapparat!

-       Nä hä!

-       Så vitt jag förstod var det bara Ellen och hennes kusin Ellna, som verkade vara kvar och ingen av dem spelar instrument.

-       Jaha, vad gör vi nu du?

-       Greta jag har en idé, men jag vet inte om den går hem, varken hos åhörare eller utövare…?

-       Men låt höra?

-       Pelles assistent, Johnny spelar väl…?

-       Jo, men det är ju inte fiol direkt…

-       Nej, men det skadar väl aldrig att fråga…?

-       Pratar du med Johnny då?

-       Ja, han  kommer med Pelle till Krusbäret i eftermiddag…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0