”När allting pajade i Pajala”

Också ett av mina favoritcitat som jag hörde första gången som rubrik på ett ämne med det äldsta ”På minuten”-gänget; i Sverige. Dvs. Stig Järrel, Margareta Krok, Catrin Westerlund, Moltas Eriksson & Hasse Alfredson. Minns inte om det var i det ämnet som Moltas ”alter ego” fick klistra ihop ett nattkärl innan han kunde göra vad som behövdes… undertecknad kopplar i alla fall ihop dessa saker och tycker själv att jag råkar ut för det ganska ofta och det var ju typiskt att jag inte hade min kära Annica hos mig i natt när uridomet pajade. På grund av dessa förbaskade ”liggkuddar” - som expertisen tror ska hålla min kropp på plats (Vilket inom parantes sagt är fel.) - var det i vanlig ordning svårt att få kissflaskan på plats! Så min sömn blev väl inte vad den borde. Att det ska vara så svårt och få ihop fungerande hjälpmedel…

 

Fredagssur Pelle Permo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0