Nödvändiga piller?

Annica:

-       Du är tyst i kväll min älskling, varför är pannan mer rynkad än vanligt?

Pelle:

-       Vet inte riktigt, men varför finns det så mycket piller inom den s.k. förebyggande sjukvåden?

-       Vad tänker du på nu?

-       Pratade med PJ för några minuter sedan medan du var i badrummet…

-       Hur var det med honom då?

-       Jo, han tyckte sig ha en en av sina sämre ”tablettdagar”.

-       Tablettdagar?

-       Ja, det är något ord han uppfunnit själv, får ju piller och medikamenter för en det ena och en det andra. Han tar dem snällt – så det är inte det – men med åren har det blivit fler och fler. Beroende på dagsformen är det jobbigare eller lättare att ta dem.

-       Du har ju också mediciner min älskling.

-       Ja men, inte alls i samma mängder, flera gånger om dagen!

-       Nej det låter onekligen jobbigt.

-       Vet du jag hade en kompis som hade hört av arkeologer och forskare på människokroppen. Att i princip är vi kvar på stenåldern – sett till hur våra kroppar fungerar.

-       Ja, det har jag väl också hört någon gång?

-       Jo men då menade kompisen att eftersom man på den tiden blev någonstans mellan 25 och 40 år, att all vår tid över 40, ju måste ses som bonus.

-       Ock?

-       Nja det var väl något han tog till för att muntra upp sig när kroppen känns för jäklig att släpa omkring på.

Annica lutar sig över Pelle, kysser honom och frågar:

-       Hjälpte kyssen att stilla min ”gubbes” funderingar?

-       En till så blir det nog bättre…

Kvinnan i hans liv effektuerar ”beställningen” och de tystnar…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0