Spänt inför melodifestivalfinalen…

Vera:

- Hej Pelle, ska du vara med och betta?

-       På vaddå?

Holger:

-       Melodifestivalen, så klart!

 

- Jag vet inte… Hur mycket?

-       En fema, Vera är kassör.

-       Jag är inte så insatt. Vilka står det mellan?

Holger ögnar igenom papperet framför sig:

-       Ja, om vi räknar med dig; så är det

Petronella Vera                 Floria Gösta Oskar

 

 

och jag. Petronella och Floria håller på Loreen, Vera på Björn Ranelid. Gösta håller på Molly Sandén, Oskar på Lisa Miskovsky och jag på Torsten Flinck. Nå?

-       Var det inte något rocka billie- gäng med?

-       Jo Top Cats, menar du?

-       Ja, dem kommer i alla fall min syster Greta rösta på! Och så var det väl någon ung kille? Som systerdotter Kim skulle ta?

-        Danny Saucedo menar du nog?

-       Ja, så var det!

-       Nå, och din röst går till?

-       Lisa Miskovsky får det nog bli. Vart går pengarna?

-       Ja är det någon som satsat rätt, går pengarna till den vinnande här på Krusbäret, för inköp av låten. Missar vi alla, går det till kaffekassan.

-       Fair enough, ja här har ni min insats och må bästa bidrag vinna!

Vera tar emot slanten och skriver ner summan i sin fickkalender, som får fungera som tillfällig kassabok.

Holger lägger till Pelles namn på listan. Pelle funderar högt:

-       Men Vera, måste erkänna att jag är lite förvånad över ditt val?

-       Han skriver intressanta böcker…

-       Jamen ändå…

Vera rodnar.

-       I veckan var min dotter och jag på en Kennel – barna tycker att mor behöver lite sällskap – och valde ut den mest bedårande lille Cocker Spaniel och han heter Ranis, så imorgon sitter vi där Ranis och jag och ser på när Björn Ranelid slår er andra på fingrarna!

Vera ser oförskämt nöjd ut – så där som äldre damer ibland tar sig friheten att göra… Holger och Pelle tittar i taket och himlar med ögonen…

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0